Hip-Hop Entrepreneurship 2

chorwacja-foto

W dniach 14-22 lipca br. grupa 48 młodych ludzi z Polski, Bułgarii, Węgier i Chorwacji – w tym reprezentanci Ośrodka Kultury Górna – wzięli udział w międzynarodowym projekcie Hip-Hop Entrepreneurship 2 w Zagrzebiu. Liderem projektu jest organizacja Urbana Mladez (Chorwacja). Projekt realizowany był dzięki dofinansowaniu ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus +.

Nasz Ośrodek Kultury Górna był częścią niesamowitego międzykulturowego projektu “Hip-hop entrepreneurship 2” w ramach Erasmus + KA 1 finansowanego przez Unię Europejską. Koordynatorem projektu była chorwacka organizacja Urbana Mladez , a partnerami Ośrodek Kultury Górna z Polski, Walk Together z Bulgarii i Association of Roma Minority Representatives and Spokespeople of Nógrád Count z Węgier. Działania warsztatowe projektu odbywały się do 14 do 22 lipca 2017r. w Zagrzebiu.

To właśnie tam 48 osób ze wszystkich organizacji partnerskich przez 9 dni przygotowywało performance taneczny, graffiti, utwór muzyczny i videoclip pozostający w konwencji kultury hip – hop. Poprzez wspólną pracę i ukazanie talentów osiągnęliśmy efekty, które można podziwiać poniżej.

Utwór muzyczny, graffiti i videoclip

https://www.youtube.com/watch?v=FKa6pFB6aDM

Performance na placu w Zagrzebiu

https://www.youtube.com/watch?v=P7-JTNjP22o
Ponad to organizowane były warsztaty związane z przedsiębiorczością i promocją działań artystycznych z zakresu produkcji, sprzedaży, marketingu i promocji w social mediach. Umożliwiające młodym artystom dalszy rozwój oraz przekształcenie pasji i marzeń w dochodowy sposób na życie.

————————————–

Dear young people, we are happy to introduce you project results of “Hip-hop entrepreneurship 2”.
˝Hip-hop entrepreneurship 2˝ is Erasmus + KA 1 project funded by European Union. Project coordinator is NGO Urbana mladež (Urban youth) from Zagreb, Croatia, while partners are Górna Art Centre from Poland, Walk Together from Bulgaria and Association of Roma Minority Representatives and Spokespeople of Nógrád Count from Hungary. Project was implemented in Zagreb, Croatia from 14.07. – 22.07.2017.

During 9 days we had workshops in hip-hop entrepreneurship where we learned about managing music instrumental production and sales, managing and marketing social media to promote artists, crowdfunding campaigns, youtube and blogging profitable opportunities.

Alongside this workshops we worked hard to make hip-hop song, music video spot, dance choreography, graffiti exhibition and outdoor performance in Zagreb city. Our participants put together their talents, skills and passions an finally we can present you what we did.

Take a look at our amazing results.

Music video, song an dancing video in one.

 

———————-

WIĘCEJ O PROJEKCIE

Dla tych 48 młodych ludzi hip-hop to nie tylko taniec, ale też muzyka, video, graffiti, moda… – to sposób myślenia. Podczas warsztatów w Zagrzebiu podzielą się umiejętnościami artystycznymi, ale też tymi związanymi z nowymi technologiami, biznesem i promocją. Wspólnie będą szukać sposobu na to, by hip-hop był nie tylko młodzieżową pasją, ale i szansą na odnalezienie się w trudnych realiach biznesu i rynku pracy.

Idea:

Wielu młodych ludzi w Europie jest silnie zaangażowanych w rozwój kultury hip-hop. Tworzą muzykę, tańczą, zajmują się dj’owaniem, sztuką graffiti i projektowaniem, produkcją muzyki i teledysków. Niejednokrotnie okazuje się, że rezultatem tej aktywności są dzieła na bardzo wysokim poziomie artystycznym i realizacyjnym. Jak to zrobić, by młodzieńcza pasja mogła stać się też sposobem na odnalezienie się na rynku pracy? – odpowiedzi na to pytanie szukać będą uczestnicy projektu Hip-hop Entrepreneurship 2.

Przykłady artystów sceny hip-hopowej: Puff Daddy, Jay-Z, 50 Centa oraz Tede z Polski to dowód na to, bycie hip-hopowcem nie ogranicza się tylko do tworzenia hip-hopu, ale również posiadania wytwórni płytowych, linii ubrań oraz butów, studia tańca oraz wiele innych.

Hip-hop entrepreneurship 2 to kontynuacja zapoczątkowanego w Polsce projektu partnerskiego pomiędzy krajami: Polska, Bułgaria, Chorwacja, Węgry. Pilotażowa edycja okazała się tak dużym sukcesem, że obecnie realizowana jest jego kontynuacja – tym razem w Chorwacji.

Cele projektu:

  • zmiana sposobu postrzegania hip-hopu z hobby na model biznesowy
  • wsparcie uczestników w rozwoju umiejętności liderskich
  • wsparcie uczestników w rozwoju umiejętności związanych z nowymi technologiami oraz narzędziami ICT, które pomoże w rozwoju przedsięwzięć
  • inspiracja uczestników oraz wywołanie postawy aktywnej w tworzeniu inicjatyw poprzez prezentację dobrych praktyk
  • zaangażowanie uczestników w projekt odpowiadający ich zainteresowaniom, nad którego tworzeniem będą współpracować z międzynarodowym środowiskiem.

 

Podczas projektu powstaną następujące dzieła:

  • utwór hip-hop
  • teledysk
  • choreografia
  • wystawa grafitti
  • perfomance w otwartej przestrzeni Zagrzebia

 

Aspekt kulturowy:

Dodatkowym aspektem projektu jest wzmocnienie dialogu międzykulturowego między uczestnikami z Polski, Bługarii, Węgier oraz Chorwacji. Odbędą się wieczory kulturowe, prezentacje tradycji i zwyczajów w poszczególnych krajach,  wspólne działania i warsztaty sprzyjające wzmacnianiu poczucie europejskości.

  • Lider projektu: Urbana Mladez (Chorwacja).
  • partnerzy:
    Ośrodek Kultury Górna, Polska
    Walk Together, Bługaria
    Association of Roma Minority Representatives and Spokespeople of Nógrád Count,Węgry.

Projekt realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu „Erasmus +”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn